Salamullahi'alaikum... Terima kasih kerana sudi ziarah blog Perisai Mahkota - Tinggalkan jejak anda, komen pada entri, klik pd tempat-tempat yg boleh di klik dan jangan lupa untuk follow jugak yer..hihi. Jazakumullah khairan kathir. ^_^

Jalan Kehidupan

Wednesday, April 9, 2014

Review Blog DramaRaja

Posting kali ni hanya nak review satu blog yang sangat-sangat mengujakan aku. Blog Drama Raja.

Blog ni dikendalikan oleh Brado Kapak (nama fesbuk). Mamat ni gelarkan dirinya 'Penganalisa Berita Semasa. Freelance Internet Marketer'.  Nama sebenarnya sampai sekarang aku tak tahu. Nama Brado Kapak memang femes la sejak akhir-akhir ni. Tak kurang jugak ramai yang mengkritik.

Nak dijadikan cerita, aku ikut blog mamat ni lepas peristiwa Misteri MH370. Waktu tu tengah hangat berspekulasi. Macam-macam spekulasi yang timbul. Tapi, mamat ni ulas isu ni lain dari yang lain.

Kalau nak diikutkan, faktanya kadang-kadang tu taklah tepat sangat, tapi aku suka apa yang dia dedahkan. Mungkin terbuai dengan gaya penulisan dia kot.

Cuma yang paling memeranjatkan apabila seminggu sebelum DS Najib umumkan berakhirnya MH370 di Lautan Hindi, brado kapak dah bagi klu yang pengumuman tu sebenarnya akan berlaku. 24 Mac 2014. Ternyata tepat!

Mula dari situ la aku duk tunggu-tunggu entri di blog Drama Raja dan update status terbaru di wall Brado Kapak.

Walau macamana sekalipun, aku cuma letakkan 50% jer kepercayaan kat info-info yang dia ketengahkan. Sebabnya, aku memang susah nak percaya dengan benda-benda baru. Satu lagi, aku taknak terikut-terikut sangat dengan spekulasi. Cukup ambil sebagai pembacaan.

Tu saja.. Kalau korang minat jugak nak baca dan fikir benda-benda di luar kotak ni, boleh la jenguk-jenguk blog tersebut.

Pesanan terakhirku, aku tak tanggung kalau korang susah nak tidur malam lepas baca blog DRAMA RAJA! hihihi...   Wallahua'lam.


~perisaimahkota

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails