Salamullahi'alaikum... Terima kasih kerana sudi ziarah blog Perisai Mahkota - Tinggalkan jejak anda, komen pada entri, klik pd tempat-tempat yg boleh di klik dan jangan lupa untuk follow jugak yer..hihi. Jazakumullah khairan kathir. ^_^

Jalan Kehidupan

Wednesday, December 15, 2010

Aku Yang Berdosa


Kian tak terhenti
Menyemai benih-benih dosa
dalam kamar sepi
Aku sendirian
Menanti tuah yang tak pasti
Malah kecundang lagi
Rebah tersembam ke bumi

Sumpahan laknat menguji
Sejak azali
Angkara hasad dan 'ujub
Bisik pada suara hati
Syahwat menggoda nafsu
Lahirlah semarak api
Membakar anak-anak adam
Yang lalai dan longlai
Seperti aku

Dunia meronta
Masa untuk berubah
Katanya
Change! Reformasi! Tranformasi!
Manifesto tak tertagih
Hanya janji tinggal janji

Serlah diri menurut takdir
Meronta jua hati
Inginkan garis perubahan
Menjadi aku yang aku
kau bukan aku
aku bukan kamu!

Benih dosa bercambah
Kini merendang berbuah
Diracun tak mati
Dicantas tak runtuh
Kian menjulang lagi
Menggapai awanan hitam
Jahat mengkhianat

Manusia...
Singkap segera tabir sepimu
Sinarmu di balik itu
Bukalah
Kan terkilau sang cahaya
Bahagia
~perisai mahkota
Teratak Usang MHI5
11.50malam 15Dis 2010

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails