Salamullahi'alaikum... Terima kasih kerana sudi ziarah blog Perisai Mahkota - Tinggalkan jejak anda, komen pada entri, klik pd tempat-tempat yg boleh di klik dan jangan lupa untuk follow jugak yer..hihi. Jazakumullah khairan kathir. ^_^

Jalan Kehidupan

Saturday, April 30, 2011

Cerita kat Harian Metro

Salam semua.. ^_^

Pagi tadi (29 April 2011) dapat satu sms dari Abah..

'Salam, abg. Cuba tengok kat Harian Metro hari ni m/s 16'

Dengan sepantas kilat aku menyambar kedai yang ada jual surat khabar. Tak susah nak cari kedai surat khabar kat kawasan hospital ni. Merata-rata tempat ada.. Cari punya cari... akhirnya dapat! ^_^
Ku hulur RM1.50.. ku ambil senaskhah Harian Metro...

Tanpa buang masa, aku cepat-cepat belek.. terus ke mukasurat 16. Secara tiba-tiba dan automatiknya, mata aku terus terpandang pada satu sudut berita tentang... jeng jeng jeng!!!


tadaaa!!!

tu dia!! sempoiii... hehe ^_^

Inilah yang aku maksudkan. 
"Abah aku masuk surat khabar.. bangga giller!!" hehe..

Hj Abah sewaktu mengerjakan ibadah Haji
di Tanah Suci... 
Bukan senang nak masuk surat khabar nih.. Kalau Sinar Harian tu dah banyak kali dah..tapi kali ni pertama kalinya di Harian Metro. Walaupun hanya berita kecik jer..tapi point nya di sini adalah, wajah ketampanan abahku telah terpampang segak di dada akhbar.. chewah! hihi...

Kalau aku ada sekali masa dalam lawatan tuh, kompem aku pun dah keluar surat khabar jugak. Bertenggek kat sebelah abah aku dengan possing maut ala-ala Fasha Sandha.. hehe. Jikalau ia berlaku, jawabnya seminggu aku tidur berselimutkan surat khabar tuh.. bangga punya pasal..haha. ^_^



Ok lah.. tu saja citer untuk kali ni..
Kita jumpa di lain siaran.. wassalam~

~perisaimahkota

6 comments:

Diyanieee said...

glamer laa abah masuk dlm newpaper :)

Hafriz Mohamad said...

kot la.. haha..
saje jer ni. xtau nk tulis ape.. buh jer la cter ttg abh..hik2~

Anonymous said...

Waaa tahniah-tahniah. Jangan lupa frame gambar tu buat kenangan. Bukan mudah nak dapat opportunity macam tu. Huhu.

ummufathi said...

abah awk guru besar yer..suke ati dia abah dia masuk paper..hehe..tumpang suka jgk..

Hafriz Mohamad said...

Miss Tira: hehe.. akan d frame nt..

ummufathi: yup..mesyti. hik2

LIVESTRONG said...

rugi xbeli Metro.hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails