Salamullahi'alaikum... Terima kasih kerana sudi ziarah blog Perisai Mahkota - Tinggalkan jejak anda, komen pada entri, klik pd tempat-tempat yg boleh di klik dan jangan lupa untuk follow jugak yer..hihi. Jazakumullah khairan kathir. ^_^

Jalan Kehidupan

Friday, April 15, 2011

Keunikan Kulit Katak

Salam santai..
buat pengunjung setia blog Perisai Mahkota..

fuhhh~
Penat dah jari.. malam ni jogging banyak tempat.. kebetulan pulak tengah sibuk meng-update blog 'part-time' yang baru berumur 1 hari. Penat jugak la kan nak manage dua blog nih..huhu~ Apapun.. aku puas hati! Sebab aku buat atas kehendak aku sendiri.. tidak ada paksaan dari sesaper sekalipun.

hensem tak saya? hihik ^^,
Wokeyh!
Untuk entri kali ni.. ia berkaitan dengan tajuk di atas iaitu berkenaan kelebihan/keunikan kulit katak. Walau bagaimanapun, sesetengah dari kita mengatakan katak ni antara binatang yang kotor dan 'menggelikan'.

Sampaikan ada yang terpekik terlolong hanya kerana ternampak katak dalam bilik air atau kat tepi longkang. Entah apa yang digelikan, aku pun kompius. Mungkin kulitnya yang lembap dan licin tu yang menampakkan ia 'geli' untuk dilihat.. apatah lagi dipegang.

Bagi aku.. aku ok jer..siap main pegang-pegang lagi. liciiin~ hehe.
(tu kecik-kecik dulu la.. sekarang wallahua'lam. hik hik)

Tanpa buang masa, Jom..! klik readmore untuk melihat koleksi keunikan kulit katak.
PERHATIAN : Yang tak boleh tahan tengok katak, tak perlu klik ke bawah.. tapi nak komen..okey jer. Malah dialu-alukan... ^_^




FrogRepell.jpg





oppss... rehat jap! hehe..

Cantik kan ciptaan Allah ni?
Tapi tak semua dari kita yang boleh menatap keunikan ciptaan Allah ni. Sebab kemungkinan ada di antara kita yang mungkin tercampak laptop bila tengok benda-benda nih.. hik hik hik..

Tapi.. ada satu jenis kulit katak, yang orang sekarang duk tercari-cari.. katanya untuk pertahanan mata dari terkena silauan cahaya matahari. Nak tengok rupanya tak? Haa... klik sini

Sekian dulu.. wallahua'lam..


~perisaimahkota

7 comments:

Ayie said...

katak nih sodap dibuat lomak cili api.. mengancam jiwa weh.. hahahaah

Miss Tira said...

Cantik-cantik juga tapi beracun. Hehehe. Itulah kehebatan ciptaan Allah. Setiap hidupannya ada diselitkan sistem pertahanan diri dari pemangsa walaupun dia selemah mana sekalipun kerana Allah Maha Adil.

A'IM said...

haha..geli giler lah..haha..tapi suka wat umpan pancing haruan

Hafriz Mohamad said...

Ayie: perghh.. lg dahsyat..haha~

Cik Tira: eyup! tp mnusia laen.. ble dh rase diri cntik.. lgsung xnak sistem prtahanan bdn (ttup aurat).. itu yg mnyebabkn mrk mudah disentuh org..huhu~

A'IM: oh, bleh bt umpan haruan eh? (aku bukan kaki pancing) hehehe..

Amirah Adnan said...

yekk!! geli laaa!!!!!

Hafriz Mohamad said...

Amirah: katak x geletek org la... hehe~

zih@n said...

baca entry ni teringat kat ex-roomate yg sgt fobia dgn katak..hehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails